Thursday, May 19, 2011

KERJA...KERJA...KERJA...

"Selagi belum tutup mata, kerja...kerja...kerja..." itulah antara dialog dlm salah sebuah filem Allahyarham Tan Sri P.Ramlee. Sebenarnya aku baru je dapat bos baru setelah bos lama aku merangkap sifu aku telahpun bernekad utk berhenti dan fokus dgn kerjaya barunya iaitu menjadi ejen rumah atau ejen jual rumah. Kali ni aku dapat bos pompuan dr slh sebuah syarikat yg best2 jgklah.... hhhmmm.... not bad. Memula oklah tp lelama sumenya berlonggok kerja aku and kerja dia sekali kt atas meja aku.... wah! inikah hasilnya bos yg baru mula bekerja selama 3 bulan? Disebabkan perasaan ingin tahu aku mula menjalankan risikan dari office lama dia. Dan kebetulan aku mempunyai kawan dekat office lama bos baru aku ni. So aku mula mengadakan risikan dan menyiapkan laporan peribadiku berkenaan dgn bos baru ku ini. HHHMMMM.... PATUTLAH..... itu je yg aku leh ckp....

Sebenarnya objektif aku bknnya nk kondem ke apa, cume nk baca perangai dia, cara kerja dia, pengalaman dia, emosi dia... penting woooo wat kajian ttg bos ni. Nk tau time bila dia bad, sad, happy dll. Satu lagi kalo boleh biarlah seiring.... jgn aku terikut sgt rentak dia and jgn dia terikut sgt rentak aku. Kena balancelah.... takut aku terkurang or terlebih.....

So far..... aku boleh rangkumkan selama 3 bulan ni bos aku kira oklah. Kalo ada BINTANG2 aku cuma nk kasik 3.8 bintang jela daripada 5 bintang.... mana boleh bg byk2 nnt perfect plak. Tunggu lama sket baru berbintang2 aku leh bg atau kepala aku plak yg berbintang2 karang.

Bos : "ZUANNNNNNNN...."

juanz : "Yer bos..."

Alamak...bos dh panggil tuuuu...oklah chow!

No comments:

Post a Comment