Monday, April 9, 2012

MISTIK

Anda pernah dgr perkataan mistik? anda pernah melaluinya? dulu aku x amik endah ttg perkara ni. Bukannya aku x percaya tp aku mls nk amik port walaupun mmg dr kecik aku dh terdedah dgn perkara2 mistik nih. Hah!!! kecik2 dh terdedah??? jgn fikir bukan2 ye kawan2.... bknnya aku wat spiritual tp aku kan ASAL ORANG KAMPUNG. Dan aku ni beretnik JAWA so kt kampung aku mmg byklah perkara2 mistik ni. Ingat lagi dulu masa nk gi mengaji umah WAK SATAR time tu maghrib ramai2 naik beskal, tiba kt simpang ada rimbunan pokok buluh. Apabila kitaorg lalu kt kawasan tu mesti berbau sgt wangi. Pastu kalo mlm je meriah sgt tgk taik bintang (sebenarnya tuju2 @ santau yg dihantar) saling berbalas2. Apabila kita tersedar dan tunjuk ke arah taik bintang tu, nnt taik bintang tu hancur lebur. Tu blom lagi sedara mara @ sahabat handai ayah dtg umh borak2 tunjuk batu cincin yg katanya di amik dr serai berbunga. Kalo kes kehilangan duit yg sering dikaitkan dgn TOYOL jgn heranlah.... dh lali dh pn. Pocong ada x wan? hahaha.... jgn tnya korang nk hantu apa? ckp jer..... hantu mat rempit pn ada.....


Hhhmmmm..... lately sering diganggu dgn bayangan2 maut dan bayangan2 mengerikan. Seolah2 hendak memberitahu sesuatu. Tapi aku nk nyatakan kt sini keturunan aku xde yg bela SAKA occay.... Aku dh check dgn yg pakar.... mmg xde. Tp gangguan2 tersebut sbnrnya bkn direct menuju kt aku tp menuju kpd seseorang yg paling hampir dgn aku dan aku mendapat tempiasnya. Sebenarnya aku adalah orang yg bermata kasar, dlm erti kata lain org yg susah nk melihat alam lain bebanding dgn kwn2 yg lain. Setiap org ada kemampuan masing2. May be tahap dinding penahan aku masih tebal kot, dululah. Now ianya semakin menipis dan sehingga hampir dibolosi dgn hint2 melalui mimpi, gerak geri dan instinct. Perkara ni sbnrnya terlalu susah nk dihuraikan tp kita wajib percaya ttg kewujudan mereka. But in fact on my side is clear not have any mystic on my family. Tapi the other side no komen! mmg ada so i yg tekena tempiasnya.....  senyum x perlu kata apa2....senyum.....  :-)

3 comments:

  1. apa lah..
    gambar atas tu menakutkan lah...
    tak berani nak tengok...

    ReplyDelete
  2. kenalah dgn tajuk entry tu,.... hehehe...

    ReplyDelete