Tuesday, July 17, 2012

LAGU PUITIS

Ramai yg ckp aku ni peminat dunia retro walaupun umur belum nak retro lagi ek... tapi mmg dh jiwa macam menjurus ke arah retro nak wat camne kannnnn..... Lagu2 retro sangat puitis dari segi lirik dan juga gubahan pada melodinya. Hanya insan2 seni yang boleh memahami..... cewah..... xyah nak seni sangatlah juanz oi..... kt bwh ni aku sharekan lirik lagu dari salah satu koleksi lagu yang aku minat. Ada sesetengah orang biasa dgr lagu ni, tp ada sesetengahnya lagi langsung xtau tentang kewujudan lagu ni. Dan x lupa juga blog pemilik lagu katakan padaku ini aku sharekan skali utk tatapan umum....  http://puisiahmadramli.blogspot.com/

 

Katakan Padaku

Katakan padaku
sejak puisi mengalir
sejak langit meratap
mengapa air mataku
terasa baru bagai embun
terasa baru

Burung rembang membuka sayap
daun daun menjadi lebih redup
aku lewat lagi berdayung di depan mu
kau siap lagi berdiri di tebing

semua pohon menjadi sepohon di samping mu
semua detik menjadi sedetik di matamu
sungai ini pun terasa betapa gemuruh
menyambut semarak api di bahumu
katakan padaku

sejak malam menjelma
sejak maut menyentuh
mengapa sepi jiwamu
terasa baru bagai pedihku
terasa baru. 

No comments:

Post a Comment