Tuesday, January 1, 2013

MALAM TAHUN BARU

Assalammualaikum,,,, 

Huarghhhh....!!!! malasnya nak gi keje arini, hari2 pun malas... camnelah nk mencapai ke umur 60 tahun ni? larat lg ke kederat aku ni. hhhmmmm..... semalam cuti tahun baru xde gi memana pun melainkan balik ke kg halaman iaitu di Kampung Bukit Cherakah, Mukim Jeram, Daerah Kuala Selangor. Korang tau x kampung ni kt mana? mesti x tau kan? tp ada orang diluar kawasan liputan ni boleh beberapa kali tersesat kt kampung aku. Pelik tau.....Entah apa yg dicari pun aku x tau. Ada yang cari dukun pembedahan secara batin la, ada yang cr bomoh nombor ekor la, ada yang cari keris tegak berdiri la, ada yang nak jual beli kereta or moto curi la, ada yang nak cari boyfriend la, ada yang macam2 lagi laaaa...... whatever..... yang aku sedar kampung aku ni memang x sepopular kampung2 orang lain. Kalau yang buruk2 jer memang kampung aku.

Oklah, masa malam tahun baru tu aku dah ada kt kampung sekitar jam 8.30 malam. Lepas borak2 ngan mak abah n dinner aku pn jenguk2 camcung aku. Bertubi2 wasap dari kawan2.... aku pun berwasap-wasapan la cadangannya nk stay up sampai pagi. Sume2 pun tunggu kata putus dr aku. Kalau aku kata ON maka segerombolan mat2 tegar lepak king akan turun yang dari Putrajaya, Bangi, KL, Sg. Besar dan Klang. Lokasi di TTDI Shah Alam.... aku ckp kt diaorg aku pikir dulu sbb ada nk setel hal dulu. Sementara tgk tv tu aku baringlah kejap, tapi entah camne aku leh terlelap plak.... sedar2 dah kul 5 pagi. Hahahaha... so korang taulah akibatnya kan dah berjanji pastu memungkiri. Pagi tu dalam kul 9 pagi baru aku berani nk jenguk camcung. Berbagai jenis makian yang diterima sampai aku gelak guling2.... korang sume kena game dengan aku di malam tahun baru. hahahaha... So dikesempatan ini aku nk mohon maaflah kt korang gang2 lepak king yang tegar. Aku x sengaja, tertidur daaaa..... hahahahaha....

3 comments:

  1. salam Juanz.. "Kampung Bukit Cherakah" ?? hemm kalo yg bukit cerakah kat bukit cahaya seri alam tu ana taw la.. hehe~

    ha todia dah bejanji tp tetido, konfem kena caci maki.. kehkehkeh




    slm tahun baru Juanz!



    Luv,
    ana=P

    ReplyDelete
  2. tu lah sapa suh berjanji..
    hehehhe....

    nanti leh lah watapps ita..
    huhuhuh

    ReplyDelete