Wednesday, February 27, 2013

AKU ORANG SUSAH

Yer.... mak dan ayah aku selalu pesan masa aku kecik2 dulu, "kita ni orang susah, ingat tu.... wan kena belaja rajin2". Pemikiran aku dah diterapkan dgn perkataan "ORANG SUSAH". Bila dh set mcm tu so segala apa yg nk dilakukan akan ada batas. Xdelah berjalan selalu mendongak kan, kalo tersepak batu mmg jatuh tersungkur.... sbb tu kena pandang bawah leh nampak segala bagai. Kata dari ibu bapa tu kadangkala nampak simple tp begitu bermakna jika kita mendalaminya. Tapi kalo setakat dgr sebagai angin lalu makanya hidup pun akan berlalu begitu jer..... Dah la... aku bosan sbnrnya ni so membebel kt sini. Dah la nk start wat keje balik....daaaaaaaa.............

5 comments:

  1. bagus la dr kecik mak dh ajar mcm tu...skrg ct tgk, apa yg anak nak, sume bagi, smpaikn ank tu sng nk memberontak..huhu...

    ReplyDelete
  2. semua orng bermula dr susah...
    tambh susah ank yatim nestapa mcm ita..semua nk kne urus sendiri...

    bile bosan mesti rasa nk membebel kn...
    dah..dah..g wat kje tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok2... anak yatim ker or anak pak yatim? hehehe... xdelah gurau jer..

      Delete
    2. ank yatim piatu..huhuhuhu...pk yatim jiran tepi umah..huhuhuhu

      Delete